Mukaddemat; Fususu'l-Hikem'e Giriş

Stok Kodu:
9789755745749
Boyut:
145-225-0
Sayfa Sayısı:
117
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011-01-26
Çeviren:
Mehmet Çetinkaya, Turan Koç
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
%28 indirimli
20,00 TL
14,40 TL
9789755745749
910946
Mukaddemat; Fususu'l-Hikem'e Giriş
Mukaddemat; Fususu'l-Hikem'e Giriş
14.40
(...) Doğrusu, insaf sahibi olan herkes bizâtihî şunu bilir: Eşyayı örneksiz yaratan ve yokluktan (adem) varlığa çıkaran, adem ister zamânî olsun ister olmasın onları icadından önce, hakikatleri ve zihnî ve haricî levâzımâtları ile bilir. Aksi takdirde onlara varlık vermek mümkün olmazdı. O halde, bilgi onlardan başka bir şeydir. Allah zâtının ve zâtının aynı olan bilgisinin birçok duruma mahal olmasının muhal görülmesi olsa olsa, bu şeylerin Allah'tan başka olması durumunda doğru olur. Tıpkı Hakk'tan perdelenmiş olanların görüşünde olduğu gibi. Bu şeylerin vucûd ve hakikat açısından Hakk'ın aynı, taayyün ve sınırlama açısından ise Hakk'tan başka olmalarına gelince, bu geçersizdir. Gerçekten, O ne bir mahalle giren bir şey ve ne de o mahallin (yer ya da mekânın) kendisidir. Tam tersine, O bir açıdan, mahalle ilgili, başka bir açıdan ise mahalle giren şey biçiminde zuhur eden tek bir şeydir. (...)
(...) Doğrusu, insaf sahibi olan herkes bizâtihî şunu bilir: Eşyayı örneksiz yaratan ve yokluktan (adem) varlığa çıkaran, adem ister zamânî olsun ister olmasın onları icadından önce, hakikatleri ve zihnî ve haricî levâzımâtları ile bilir. Aksi takdirde onlara varlık vermek mümkün olmazdı. O halde, bilgi onlardan başka bir şeydir. Allah zâtının ve zâtının aynı olan bilgisinin birçok duruma mahal olmasının muhal görülmesi olsa olsa, bu şeylerin Allah'tan başka olması durumunda doğru olur. Tıpkı Hakk'tan perdelenmiş olanların görüşünde olduğu gibi. Bu şeylerin vucûd ve hakikat açısından Hakk'ın aynı, taayyün ve sınırlama açısından ise Hakk'tan başka olmalarına gelince, bu geçersizdir. Gerçekten, O ne bir mahalle giren bir şey ve ne de o mahallin (yer ya da mekânın) kendisidir. Tam tersine, O bir açıdan, mahalle ilgili, başka bir açıdan ise mahalle giren şey biçiminde zuhur eden tek bir şeydir. (...)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat
Ürün Sepete Eklendi