İslambilim I

Stok Kodu:
9786059652872
Boyut:
140-210-0
Sayfa Sayısı:
356
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011-08-19
Çeviren:
Hicabi Kırlangıç
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%30 indirimli
235,00 TL
164,50 TL
Temin süresi 3 gündür.
9786059652872
915867
İslambilim I
İslambilim I
164.50
Tanıma ve anlama meselesi, bilme meselesinden ayrı bir şeydir. Tanıma ve bilme arasındaki ayrımı bilmeyen biri, ne bir şeyi tanıyabilir, ne de bir şeyi bilebilir, isterse tanınmış bir bilgin, büyük bir allame olsun. Bir kitap ya da bir ekol ile ilgili olarak pek çok şey bilen, ama ne o kişiyi, ne o ekolü, ne de o eseri tanıyan bir sürü insan vardır. İslam âlimlerinden kimileri, İslam'ı tanımaktadırlar. Kimileri ise İslam âlimidirler ama İslam'ı tanımıyor olabilirler. Bunun tersine kimileriyse İslam'ı tanımakla birlikte İslam âlimleri arasında yer almazlar. İslam, ne kültür, ne de ilimdir, İslam bir inanç ekolüdür. İslambilim de tahsil edilmesi gereken bir kültür ve bilimler dizgesi değildir. Elbette İslam ilimleri ve İslam kültürü, oldukça değerli ve zengin olup İslam uygarlığının övünç kaynağıdır. Ama İslambilim, İslam ideolojisi anlamındadır, İslam ilimleri anlamında değil. İÇİNDEKİLER Ali Şeriati Yayıncının Notu Farsça Yayıncının Notu BİRİNCİ ve İKİNCİ DERSLER İtikadî Altyapı ve Üstyapı Dünyagörüşü İslambilim ya da Hümanizm Toplumbilim Tarih Felsefesi İdeoloji Medine-i Fazıla (Ütopya) İdeal İnsan Dünyagörüşü-Tevhit İnsanbilim=Adem'in Yaratılışı Çelişki: "Allah-İblis", "Ruh-Balçık" Tarih Felsefesi, "Hâbil-Kâbil" Toplumbilim İdeoloji=İslam İdeal Toplum=Ümmet İdeal İnsan=Allah'ın Halifesi Okuyucuya ÜÇÜNCÜ DERS Tevhidî Dünyagörüşü Mukaddimetun bî Rabtatun Tevhit Bilgisine Giriş İçin Birkaç Kaynak Çok Tanrıya İnanılabilir Ama Bunların Tezat ve Çelişkisine Hayır mı? Tevhidî Dünyagörüşünde "Çokluk" ve "Birlik" "Doğru Anlama" Adında Tek Bir Güç Maaş ve Mead Birliği Kur'an'da Sünnet ve Ayet Kur'an'ın Diliyle Tevhide Dayalı Dünyagörüşü Ayet Nedir? Fenomenler=Tezahür=Görüngüler DÖRDÜNCÜ DERS Birinci Aşama İkinci Aşama Toplumsal Altyapı (Structure Sociale) Köleliğe Dayalı Üretim Altyapısı Feodalite Döneminde Üretim Altyapısı Burjuvazi Döneminde Üretim Altyapısı Şirk Toplumbilimi BEŞİNCİ DERS Dersin Genel Planı Tarihsel Tevhit Tarihin Anlamı Tarih Felsefesi Olarak Varoluşçuluk "Tarih Felsefesi", Bir Doğu Ekolü Hümanizm Skolastik Hümanist Öğretiler Toplumbilim İdeoloji Olarak İslam Karşılaştırmalı ya da Ölçmeli İslam İmamet Hedefimiz Fezayı Neler Oluşturur? ALTINCI DERS Kalkalım ve Bir Adım Öne Yürüyelim "Düşünmek" de Sabit Bir Yön Umutsuzluktaki Umut Niçin Varım? Geçiş Döneminde Fırsat Kaygısı Umutsuzluk Karanığında Bir Işık Aydının Yükümlülüğü "İslam Tarihi", İlk İslam'ın Bilinçlendirici ve Uyandırıcı Kaynağına Bir Tünel Selefiye Seyyid Cemal ve Abduh'un Yaptığı Ne Yapmalı YEDİNCİ DERS Tevhit: Bir Tarih Felsefesi Tarih Felsefesinde Tevhit Dinî Görüşün Başlangıcı Şirk mi Yoksa Tevhit mi? Dini Görüşün Başlangıcı Şirk midir? Dinî Görüşün Başlangıcı Tevhit midir? Tanrıların Yaratıcısı Kron! Şirkin Güzergâhı Girit Tanrılar Hücumunun Başlangıcı "Zeus" Tarihin Başlangıcı "Tevhit" Bedevî Tevhit: "Totemcilik" Hayrın ve Şerrin Tevili "İkicilik" Teslis Yaratıcı Değil, Rab SEKİZİNCİ DERS Ahlâk Felsefesi Tevhidin Dünyagörüşü Doğrultusunda İnsanbilim Felsefesi ya da Ahlâk Felsefesi Genel Anlayışta Ahlâk Bilimsel Ahlâk Gerçek ve Doğru Tanımıyla Ahlâk İdeal İnsan ve Günümüz İnsanı Dünya ve Ahiret Kur'an'da Ekmeğin Yüceltilişi Hayır ve Şer Ahlâkın Üç Temeli İsâr Alışveriş Çeşitleri Ebram Mantığı Hayır ve Şer İlkesi Emredici ve Alıkoyucu Günümüz İnsanının Bunalımı, Ahlâk Bunalımı Felsefede Materyalist, Ahlâkta İdealist Alinasyon Aline Edenler Cehalet, Çıkar ve Korku: Beşerî Sapmanın Temel Etkenleri DOKUZUNCU DERS Hac: Tevhidin ve İslam'ın Somut Tezahürü İslam'ın Altyapısı Anlamında Tevhit İslam'ın Tevhit Temeli Üzerindeki Üstyapısı Ben-Biz "Ben" Nedir? "Sakınmak" Değil "Takva" İslam'da Ahlâk Felsefesi Yalancı Ben Kültürel ve Tarihsel Kopukluk Tefrika Parçalama Sükûn ve Sükûnet Zamana Yabancılaşma Hedefsizlik: İnanç ve Amel Arasında Yabancılık İkicilikler Materyalizm ve İdealizm Kuşkucu Dünyagörüşü (Scepticisme) Saçmacı (Absurde) Dünyagörüşü Ben Merkezci Dünyagörüşü (Egocentrisme) EKLER Birinci Dersin Soru ve Cevapları İkinci Dersin Soru ve Cevapları Üçüncü Dersin Soru ve Cevapları
Tanıma ve anlama meselesi, bilme meselesinden ayrı bir şeydir. Tanıma ve bilme arasındaki ayrımı bilmeyen biri, ne bir şeyi tanıyabilir, ne de bir şeyi bilebilir, isterse tanınmış bir bilgin, büyük bir allame olsun. Bir kitap ya da bir ekol ile ilgili olarak pek çok şey bilen, ama ne o kişiyi, ne o ekolü, ne de o eseri tanıyan bir sürü insan vardır. İslam âlimlerinden kimileri, İslam'ı tanımaktadırlar. Kimileri ise İslam âlimidirler ama İslam'ı tanımıyor olabilirler. Bunun tersine kimileriyse İslam'ı tanımakla birlikte İslam âlimleri arasında yer almazlar. İslam, ne kültür, ne de ilimdir, İslam bir inanç ekolüdür. İslambilim de tahsil edilmesi gereken bir kültür ve bilimler dizgesi değildir. Elbette İslam ilimleri ve İslam kültürü, oldukça değerli ve zengin olup İslam uygarlığının övünç kaynağıdır. Ama İslambilim, İslam ideolojisi anlamındadır, İslam ilimleri anlamında değil. İÇİNDEKİLER Ali Şeriati Yayıncının Notu Farsça Yayıncının Notu BİRİNCİ ve İKİNCİ DERSLER İtikadî Altyapı ve Üstyapı Dünyagörüşü İslambilim ya da Hümanizm Toplumbilim Tarih Felsefesi İdeoloji Medine-i Fazıla (Ütopya) İdeal İnsan Dünyagörüşü-Tevhit İnsanbilim=Adem'in Yaratılışı Çelişki: "Allah-İblis", "Ruh-Balçık" Tarih Felsefesi, "Hâbil-Kâbil" Toplumbilim İdeoloji=İslam İdeal Toplum=Ümmet İdeal İnsan=Allah'ın Halifesi Okuyucuya ÜÇÜNCÜ DERS Tevhidî Dünyagörüşü Mukaddimetun bî Rabtatun Tevhit Bilgisine Giriş İçin Birkaç Kaynak Çok Tanrıya İnanılabilir Ama Bunların Tezat ve Çelişkisine Hayır mı? Tevhidî Dünyagörüşünde "Çokluk" ve "Birlik" "Doğru Anlama" Adında Tek Bir Güç Maaş ve Mead Birliği Kur'an'da Sünnet ve Ayet Kur'an'ın Diliyle Tevhide Dayalı Dünyagörüşü Ayet Nedir? Fenomenler=Tezahür=Görüngüler DÖRDÜNCÜ DERS Birinci Aşama İkinci Aşama Toplumsal Altyapı (Structure Sociale) Köleliğe Dayalı Üretim Altyapısı Feodalite Döneminde Üretim Altyapısı Burjuvazi Döneminde Üretim Altyapısı Şirk Toplumbilimi BEŞİNCİ DERS Dersin Genel Planı Tarihsel Tevhit Tarihin Anlamı Tarih Felsefesi Olarak Varoluşçuluk "Tarih Felsefesi", Bir Doğu Ekolü Hümanizm Skolastik Hümanist Öğretiler Toplumbilim İdeoloji Olarak İslam Karşılaştırmalı ya da Ölçmeli İslam İmamet Hedefimiz Fezayı Neler Oluşturur? ALTINCI DERS Kalkalım ve Bir Adım Öne Yürüyelim "Düşünmek" de Sabit Bir Yön Umutsuzluktaki Umut Niçin Varım? Geçiş Döneminde Fırsat Kaygısı Umutsuzluk Karanığında Bir Işık Aydının Yükümlülüğü "İslam Tarihi", İlk İslam'ın Bilinçlendirici ve Uyandırıcı Kaynağına Bir Tünel Selefiye Seyyid Cemal ve Abduh'un Yaptığı Ne Yapmalı YEDİNCİ DERS Tevhit: Bir Tarih Felsefesi Tarih Felsefesinde Tevhit Dinî Görüşün Başlangıcı Şirk mi Yoksa Tevhit mi? Dini Görüşün Başlangıcı Şirk midir? Dinî Görüşün Başlangıcı Tevhit midir? Tanrıların Yaratıcısı Kron! Şirkin Güzergâhı Girit Tanrılar Hücumunun Başlangıcı "Zeus" Tarihin Başlangıcı "Tevhit" Bedevî Tevhit: "Totemcilik" Hayrın ve Şerrin Tevili "İkicilik" Teslis Yaratıcı Değil, Rab SEKİZİNCİ DERS Ahlâk Felsefesi Tevhidin Dünyagörüşü Doğrultusunda İnsanbilim Felsefesi ya da Ahlâk Felsefesi Genel Anlayışta Ahlâk Bilimsel Ahlâk Gerçek ve Doğru Tanımıyla Ahlâk İdeal İnsan ve Günümüz İnsanı Dünya ve Ahiret Kur'an'da Ekmeğin Yüceltilişi Hayır ve Şer Ahlâkın Üç Temeli İsâr Alışveriş Çeşitleri Ebram Mantığı Hayır ve Şer İlkesi Emredici ve Alıkoyucu Günümüz İnsanının Bunalımı, Ahlâk Bunalımı Felsefede Materyalist, Ahlâkta İdealist Alinasyon Aline Edenler Cehalet, Çıkar ve Korku: Beşerî Sapmanın Temel Etkenleri DOKUZUNCU DERS Hac: Tevhidin ve İslam'ın Somut Tezahürü İslam'ın Altyapısı Anlamında Tevhit İslam'ın Tevhit Temeli Üzerindeki Üstyapısı Ben-Biz "Ben" Nedir? "Sakınmak" Değil "Takva" İslam'da Ahlâk Felsefesi Yalancı Ben Kültürel ve Tarihsel Kopukluk Tefrika Parçalama Sükûn ve Sükûnet Zamana Yabancılaşma Hedefsizlik: İnanç ve Amel Arasında Yabancılık İkicilikler Materyalizm ve İdealizm Kuşkucu Dünyagörüşü (Scepticisme) Saçmacı (Absurde) Dünyagörüşü Ben Merkezci Dünyagörüşü (Egocentrisme) EKLER Birinci Dersin Soru ve Cevapları İkinci Dersin Soru ve Cevapları Üçüncü Dersin Soru ve Cevapları
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat
Ürün Sepete Eklendi